Zadzwoń do nas:

+48 123 123 123

 

E-mail:

biuro@twojadomena.pl

Skontaktuj się:

E-mail
Telefon
Pytanie
send
send
Question send - thank you
Please fill all the required fields

Projekt POIG.01.03.01-12-081/12-00

Nowe rozwiązanie profilu obwodowego zakłada jego odchudzenie poprzez zastosowanie cieńszych ścianek przy zwiększonej wysokości elementu (gabaryt w przekroju), co przełoży się na większą sztywność układu po montażu oraz modyfikację konstrukcji. Nowy profil oferowany będzie w długościach do 16 m ,w specyfikacji materiałowej stopu aluminium AA6082. Profil może być anodowany lub lakierowany, aby zabezpieczyć powierzchnię przed utlenianiem. Profil może być też oklejany folią na zimno lub na ciepło. Wymiar wysokości to 90 mm a szerokości podstawy pod profil pomocniczy montażowy 60 mm. Wymiar elementu podtrzymującego to 45 mm. Profil posiada dwa zamki dodatkowe z promieniem 5 mm oraz dwa wpusty pozycjonujące: górny o szerokości 20 mm i dolny o szerokości 30 mm z zejściem o kącie 45 stopni. Główna grubość ścianki pionowej to 4 mm a na ściankach prostopadłych 6 mm z przewężeniem na wpuście do 4 mm (minimum konstrukcyjne). Profil może być używany do różnej wielkości systemów zabudowy od 2 m do nawet 8 m długości. Profil jest użyteczny zarówno na konstrukcję ramową obwodową przypodłogową jak i wsporczą dla konstrukcji dachowej wielowarstwowej.

Oferta technologiczna nr 1  Zmodyfikowany profil obwodowy do zabudowy samochodów dostawczych z stopów aluminium,  

Autorzy oferty: Dr inż. Tomasz Latos, Prof. Dariusz Leśniak, Prof. Józef Zasadziński

Oferta technologiczna nr 2 Badanie sztywności zabudowy samochodów dostawczych

Autorzy oferty: Dr inż. Tomasz Latos, Prof. Dariusz Leśniak, Prof. Józef Zasadziński

 

 

Sztywność nadwozia jest kluczowym elementem wpływającym na zużycie konstrukcji w autach dostawczych i jest wyznacznikiem jej obciążenia jakie może powodować uszkodzenia i deformacje podczas użytkowania.Bardzo istotne jest zweryfikowanie sztywności po skonstruowaniu nowego systemu zabudowy. Takie badanie opiera się na użyciu systemu do analizy deformacji ARAMIS/ np.system od firmy GOM/, naklejeniu na nadwozie punktów referencyjnych w ilości min. 50 i śledziennie tych punktów podczas ustalonej próby.

 

Założenia próby:

  • badanie od boku zabudowy przy symulowanym wjeździe i zjeździe z krawężnika o wysokości 10 cm, 12 cm i 16 cm,
  • badanie od tyłu zabudowy przy symulowanym wjeździe i zjeździe z krawężnika o wysokości 10 cm, 12 cm i 16 cm.

 

Jako krawężnik służy podkład wymiarowy, a auto przemieszcza się o max. 100cm. Po próbie analizuje się przemieszczenia punktów konstrukcji zabudowy i ramy lub punktów konstrukcji zabudowy i punktów referencyjnych (bazowo osadzonych w przestrzeni na położenie 0). Zabudowa musi spełniać wymogi sztywności, jakie są określane przez konstruktorów układu. Próbę należy powtórzyć 10 razy i wyciągnąć wartości średnie oraz maksymalne odchylenia.